10 april 2012

Snelle Hapjes

Gisteren kwam 2/3 van mijn schoonfamilie op bezoek. Gezien het Paasmaandag was en bijgevolg alle winkels in bruisende metropool Wevelgem al twee dagen gesloten waren, was een beetje creativiteit wel aan de orde. In de koelkast te vinden: geitenkaas uit een potje en een achttal semi-zongedroogde tomaten op olie. Blender in en binnen de 5 seconden heb je een lekkere, zomerse kaasdip. Gezien de marinade van de zongedroogde tomaten heb je eigenlijk geen kruiding nodig. Maar omdat een twee-ingrediëntengerecht zo schraal aanvoelt, heb ik er voor mijn gemoedsrust nog een beetje oregano onder geroerd.

Daarnaast vlug een paar blokjes blauwe kaas en stukjes vijg aan elkaar geregen et voila, een variant op de alom gekende 'mozarella-kerstomaatbrochetjes'.

Ps: Daar waar ik de mozarella-tomaat meestal presenteer met pesto-achtig sausje, heb ik voor de vijg-rocquefort versie beroep gedaan op de héérlijke balsamico-vijgensiroop van Oil &Vinegar. Het geeft net tat zoete tikkeltje meer aan...
En dan mag Oil & Vinegar nu over de brug komen met hun 'Levenslang- Gratis-Shoppen-In-Ruil-Voor-Reclame-Kaart'...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten